Monday, November 29, 2010

2nd tallest building.. ;)

Nov 27, 2010

salam semua... i'm back untuk menulis dua lagi cerita yang sangat menarik bagi i and memorable sebab tak taw lagi bila akan kembali ke taiwan lagi.. seperti yang kami rancang, kami bertiga dan ditemani oleh auntie noriah..(opps.. we need to call her "MAMA"..sweet2).. kami akan ke Taipei 101.. iaitu bangunan kedua tertinggi di dunia setakat ini...jadi, sebelum berjalan2, mama kata kita kena makan dulu... so, lauk hari ni adalah AYAM GORENG... anis dan shafiq.. betul ke kita nampak ayam goreng ni... wah..selalu dok tengok cte upin ipin je pasal ayam.. tak sangka dapat jugak makan ayam kat taiwan ni... syukurnya...so, kami pun makan dengan begitu berselera sekali.. tambah2 lagi, semua lauk yang mama masak sangat sedap... terima kasih mama sebab masakkan kami makanan yang sedap2 lagi2 ayam goreng tu... :)

jam 2.00 petang, kami bersiap2 dan keluar untuk ke tempat yang dituju iaitu Taipei 101.. sebenarnya dari rumah mama pun kami da nampak da bangunan tu, cuma kalau boleh nak menghampiri bangunan yang dikatakan yang kedua tertinggi di dunia... kami perlu menaiki bas yang bernombor 612 dengan tambang 15 dollar untuk sampai ke tempat yang dituju.. suasana pada petang itu sejuk dan berangin... seronoknya kalau Malaysia pun macam ni.. ;)

 ni kawasan rumah mama..

 di perhentian bas..

kami bersama mama..

setelah beberapa minit menunggu, bus 612 pun sampai.. berdebar2 jugak la nak ke taipei 101.. yela.. bangunan yang menjadi kebanggaan penduduk di taiwan.. bila da sampai..wow..bestnya... rasa macam mimpi je boleh sampai ke sini... so, apalagi adik2ku dan mama.. jom kita bergambar.. :)





















No comments:

Post a Comment